Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu

Şebinkarahisar’da mera alanlarının Güneş Enerji Santrali projelerine tahsis edilmesine yönelik tepkiler sürerken, CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı. Gezmiş, üreticilerin geçim kaynağı olan meraların korunması gerektiğini söyledi.

Giresun’un Şebinkarahisar ilçesinde mera alanlarının Güneş Enerji Santrali (GES) projeleri için kullanıma açılacağı yönündeki iddialar bölge halkının tepkisine neden oldu. Küçükbaş ve büyükbaş hayvancılıkla geçimini sağlayan üreticiler, yıllardır kullandıkları otlakların ellerinden alınmasının hayvancılığı olumsuz etkileyeceğini savunuyor.
Konuya ilişkin bölgede incelemelerde bulunan CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, muhtarlar, üreticiler ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya geldi.
“MERA TALANINA HAYIR”
Sahadaki incelemelerinin ardından açıklamalarda bulunan Gezmiş, yenilenebilir enerji yatırımlarına karşı olmadıklarını ancak bu projelerin tarımsal ve hayvansal üretimin merkezinde yer alan mera alanlarında yapılmaması gerektiğini ifade etti.
Gezmiş, “Halkımız meralarından ediliyor, hayvanlarını nerede otlatacağını düşünüyor. Köylünün yüzyıllardır kullandığı asırlık otlakların enerji projelerine tahsis edilmesi kabul edilemez. Halkın görüşü alınmadan yapılan uygulamaların karşısındayız” dedi.
Üreticiler ise yem maliyetlerinin her geçen gün arttığı bir dönemde ücretsiz yararlandıkları mera alanlarının kaybedilmesinin hayvancılığı daha da zor duruma düşüreceğini belirtiyor.
KONU MECLİS GÜNDEMİNDE
Şebinkarahisar’daki incelemelerinin ardından Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne dönen Gezmiş, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar tarafından yanıtlanması istemiyle yazılı soru önergesi verdi.
Önergede son beş yılda enerji yatırımları için tahsis edilen mera miktarı, tahsis süreçlerinde bölge halkının görüşünün alınıp alınmadığı, ilgili kurumların onay süreçleri ve hayvancılıkla geçinen vatandaşlar için alternatif otlak alanı oluşturulup oluşturulmayacağı gibi sorular yöneltildi.
Gezmiş, vatandaşların haklı taleplerinin takipçisi olacaklarını belirterek, “Vatandaşımızın sesi olmaya ve konunun takipçisi olmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
2