Türkiye’nin ve Avrupa’nın denize dolgu yöntemiyle inşa edilen ilk havalimanı olan Ordu-Giresun Havalimanı, hizmete girdiği 22 Mayıs 2015’ten bu yana 8,8 milyondan fazla yolcuya kapılarını açtı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun verdiği bilgiye göre, havalimanı açıldığı yıl 223 bin yolcuya hizmet verirken, 2024 yılı itibarıyla bu sayı bir milyona yaklaştı. Böylece yolcu sayısında yüzde 329’luk bir artış yaşandı.
DENİZE 2,3 MİLYON METREKARE DOLGU İLE İNŞA EDİLDİ
Karadeniz’in zorlu coğrafi koşullarına rağmen hayata geçirilen Ordu-Giresun Havalimanı’nın tamamı deniz üzerinde inşa edildi. Bakan Uraloğlu, projede 7 bin 435 metre mendirek, 9 bin 170 metre çevre yolu ve 2,3 milyon metrekarelik dolgu alanı kullanıldığını belirtti. Havalimanında 3 bin metre uzunluğunda pist, teknik bloklar, kule ve yıllık 2 milyon yolcu kapasiteli modern bir terminal binası yer alıyor.
TURİZM VE TİCARETİ DESTEKLİYOR
Uraloğlu açıklamasında, havalimanının sadece bir ulaşım altyapısı değil, aynı zamanda bölgenin ekonomik, turistik ve sosyal gelişimini destekleyen bir merkez haline geldiğini vurguladı. Ordu ve Giresun illerini buluşturan bu önemli yatırım, bölge halkının hava ulaşımına erişimini kolaylaştırırken, aynı zamanda Karadeniz’in turizm ve ticaret potansiyeline de katkı sağlıyor.
ÇEVRECİ VE ERİŞİLEBİLİR BİR HAVAALANI
Ordu-Giresun Havalimanı’nın çevreci uygulamalarla geliştirildiğini kaydeden Bakan Uraloğlu, tesisin Karbonsuz Havalimanı Projesi kapsamında yer aldığını ve Uluslararası Havalimanları Konseyi’nin Karbon Akreditasyonu Programı’nda Seviye 2 sertifikasına sahip olduğunu söyledi. Ayrıca havalimanı, erişilebilirlik belgesi sayesinde her vatandaş için ulaşılabilir bir yapı niteliğinde.