5 bin 600 samuray arısı doğaya bırakıldı

Espiye’de fındık başta olmak üzere tarım ürünlerine zarar veren kahverengi kokarca zararlısıyla mücadele kapsamında 5 bin 600 samuray arısı doğaya salındı. Biyolojik mücadele çalışmasının bölge tarımı için önemli katkı sağlaması hedefleniyor.

5 bin 600 samuray arısı doğaya bırakıldı

Giresun’un Espiye ilçesinde kahverengi kokarca ile biyolojik mücadele kapsamında önemli bir çalışma gerçekleştirildi. Hacımahmutlu Köyü Tepeköy Mahallesi’nde düzenlenen programda 5 bin 600 samuray arısı doğaya bırakıldı.

Programa Kaymakam Ahmet Kavanoz, Belediye Başkanı Erol Karadere, İlçe Jandarma Komutanı Kubilay Bayındır, İlçe Emniyet Müdürü Muhammet Alışkan, İlçe Tarım ve Orman Müdürü Metin Küp, Espiye Ziraat Odası Başkanı Raif Uçar, Espiye Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Halil Güç ile mahalle ve köy muhtarları katıldı.

KAHVERENGİ KOKARCAYA KARŞI BİYOLOJİK MÜCADELE

Etkinlikte konuşan İlçe Tarım ve Orman Müdürü Metin Küp, Belediye Başkanı Erol Karadere ve Kaymakam Ahmet Kavanoz, kahverengi kokarcanın tarımsal üretime verdiği zararlar ve yürütülen mücadele çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Yetkililer, kimyasal mücadeleye alternatif olarak uygulanan biyolojik mücadelenin çevre dostu ve sürdürülebilir bir yöntem olduğuna dikkat çekti.

DUANIN ARDINDAN SALIM YAPILDI

Konuşmaların ardından İlçe Müftü Vekili Ahmet Yılmaz tarafından dua edildi. Daha sonra kahverengi kokarca zararlısının doğal düşmanı olan 5 bin 600 samuray arısı doğaya salındı.

Yetkililer, bölgede biyolojik mücadele çalışmalarının önümüzdeki dönemde de devam edeceğini belirtti. Hacımahmutlu Köyü Muhtarı Fatih Karaman ise programın düzenlenmesinde emeği geçenlere ve katılım sağlayan yetkililere teşekkür etti.

HABER: FİKRET BIYIK


2
Bir Yorum Yazın
Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.