samurayarısı

Giresun’da fındık üretimini tehdit eden kahverengi kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadelede yeni bir aşamaya geçildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından üretilen samuray arıları doğaya bırakılırken, zararlının popülasyonunun doğal yollarla azaltılması hedefleniyor.
23.06.2026
Giresun Fındık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, fındık üretimine büyük zarar veren kahverengi kokarcaya karşı biyolojik mücadele çalışmalarını sürdürüyor. Zararlının doğal düşmanı olan Samuray arısının kitlesel üretimi için saha ve laboratuvar çalışmaları aralıksız devam ediyor.
08.06.2026
Giresun’da fındık üretimini korumaya yönelik yürütülen bilimsel çalışmalar hız kazandı. Vali Mustafa Koç’un ziyaret ettiği araştırma merkezinde, zararlılara karşı geliştirilen biyolojik mücadele yöntemleri dikkat çekti.
27.03.2026
Giresun’da fındık zararlısı kahverengi kokarcaya karşı biyolojik mücadelede önemli bir adım daha atıldı.
21.06.2025
GİRESUN’DA Samuray Arısı Üretimi 200 bini geçti
03.04.2025