Fındıkta mücadele bırakılmamalı

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Arslan Soydan, fındıkta verim ve kalite kaybına neden olan külleme hastalığı, kahverengi kokarca ve fındık kurduna karşı ilaçlama çalışmalarının aksatılmadan sürdürülmesi gerektiğini söyledi.

Fındıkta mücadele bırakılmamalı

Fındık üretiminde önemli kayıplara yol açan külleme hastalığı, kahverengi kokarca ve fındık kurduna karşı mücadele sürüyor. Uzmanlar, özellikle sezonun bu döneminde yapılacak ilaçlamaların ürün kaybını önlemede büyük önem taşıdığına dikkat çekiyor.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Arslan Soydan, üreticilerin mücadeleyi ihmal etmemesi gerektiğini belirterek, zararlılar ve hastalıkların rekolte ile kalite üzerinde ciddi olumsuz etkiler oluşturabileceğini ifade etti.

KÜLLEME HASTALIĞI HALA RİSK OLUŞTURUYOR

Karadeniz Bölgesi’nde yaklaşık 7-8 yıl önce görülmeye başlayan külleme hastalığına karşı yürütülen çalışmaların olumlu sonuç verdiğini belirten Soydan, hastalığın tamamen ortadan kalkmadığını söyledi.

Soydan, “Şu anda bölgemizde külleme hastalığında azalma görülüyor. Ancak içerisinde bulunduğumuz dönemde külleme hastalığının etkileri devam ediyor. Fındık yapraklarında oluşan beyaz tabaka nedeniyle fındıklarda çürümeler meydana gelebiliyor. Bu durum ciddi rekolte ve kalite kayıplarına neden oluyor” dedi.

İLAÇLAMALARIN FAYDASI GÖRÜLÜYOR

Üreticilerin artık hastalık ve zararlılarla mücadelede daha bilinçli hareket ettiğini belirten Soydan, yapılan ilaçlamaların olumlu sonuçlarının sahada görüldüğünü kaydetti.

Kahverengi kokarca, fındık kurdu ve külleme hastalığına karşı mücadelenin birlikte yürütülmesi gerektiğini vurgulayan Soydan, üreticilerin ziraat odaları ve tarım müdürlüklerinin tavsiyelerine uygun şekilde ilaçlama yapmalarının büyük önem taşıdığını söyledi.

Soydan, “Üreticilerimizin mücadeleyi bırakmamaları gerekiyor. Yapılan ilaçlamaların büyük fayda sağladığını görüyoruz” ifadelerini kullandı.

 

 


2
Bir Yorum Yazın
Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.