Hindistan’da Türk fındığının tanıtımına yönelik başlatılan proje görkemli bir resepsiyonla başladı.
Ticaret Bakanlığı’nın desteklediği ve Karadeniz ile İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birlikleri’nin yürüttüğü Turquality Tanıtım Projesi, Hindistan Kuruyemiş Konseyi işbirliğiyle Yeni Delhi Büyükelçiliği’nde gerçekleştirildi. Program, aynı zamanda Mumbai’deki Anuga Select India Fuarı’nda düzenlenen etkinliklerle devam etti.
TÜRK FINDIĞI HİNDİSTAN PAZARINDA BÜYÜK HEDEF KOYUYOR
Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Hasan Osman Sabır, açılış konuşmasında Hindistan pazarına yönelik büyük hedeflerden bahsetti. Sabır, “Hindistan’ın Türk fındığını hızla benimseyeceğini ve 10 yıl içinde en büyük fındık tüketicilerinden biri olacağına inanıyoruz” dedi. Ayrıca, Türk fındığının kalitesi ve lezzetiyle Hintli tüketicilerin ilgisini çekeceğini vurguladı.
TÜRKİYE VE HİNDİSTAN ARASINDA İŞBİRLİĞİ İMKANLARI
T.C. Yeni Delhi Büyükelçisi Fırat Sunel ise Türk fındığının Hindistan pazarında tanıtılmasının iki ülke arasındaki ilişkiler için önemli bir işbirliği fırsatı sunduğunu belirtti. Sunel, bu girişimin ikili ilişkilerin güçlenmesine katkı sağlayacağını söyledi.
FINDIKLI ÜRÜNLERLE CANLI GÖSTERİLER VE TADIM ETKİNLİKLERİ
Mumbai’deki Anuga Select India Fuarı’nda ünlü bir Hint şef tarafından fındıklı ürünlerin canlı gösterisi yapıldı ve tadım etkinliği düzenlendi. Türk fındığının Hint mutfağındaki kullanım potansiyeline dikkat çekilen bu etkinlikler, büyük ilgi topladı.