Hizmet-İş’ten dikkat çeken açıklama

Hak-İş Konfederasyonu’na bağlı Hizmet-İş Sendikası Giresun Şube Başkanlığı, Giresun Belediyesi bünyesinde çalışan Giresun A.Ş. personeline ilişkin açıklama yayımladı. Açıklamada, devam eden sendikal yetki süreci ve toplu iş sözleşmesi çalışmalarıyla ilgili önemli değerlendirmelere yer verildi.

Hizmet-İş’ten dikkat çeken açıklama

Hizmet-İş Sendikası Giresun Şube Başkanlığı tarafından yapılan yazılı açıklamada, yeni dönem toplu iş sözleşmesi için yürütülen yetki mücadelesinin kararlılıkla sürdürüldüğü belirtildi.

Açıklamada, geçmiş yıllarda yaşanan hak kayıplarına dikkat çekilerek, Hizmet-İş Sendikası tarafından imzalanan toplu iş sözleşmeleriyle çalışanların sendikal haklarının güçlendirildiği ve çeşitli mağduriyetlerin giderildiği ifade edildi.

BELEDİYE-İŞ’E ELEŞTİRİLER

Sendika açıklamasında, Belediye-İş Sendikası yöneticilerinin çalışanlara yönelik baskı ve yanlış bilgilendirme faaliyetlerinde bulunduğu öne sürüldü. Ayrıca Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse’nin adının izni dışında kullanıldığı iddia edildi.

Hizmet-İş Sendikası, devam eden süreçte çalışanların özgür iradeleriyle karar vermeleri gerektiğini savunarak sendikal tercihlerin baskıdan uzak şekilde yapılmasının önemine vurgu yaptı.

BAŞKAN KÖSE İLE İLGİLİ İKİ SORU

Açıklamada Belediye-İş Sendikası’na iki soru yönelten Hizmet-İş, Giresun Belediye Başkanı Fuat Köse’nin Belediye-İş Sendikası’na açık ya da gizli destek verip vermediğinin kamuoyuna açıklanmasını istedi.

Sendika ayrıca Başkan Köse’nin daha önce tarafsız olduğunu ve çalışanların tercihine saygı duyacağını ifade ettiğini savunarak bu konudaki tutumun netleştirilmesini talep etti.

Açıklamanın sonunda Hizmet-İş Sendikası, Giresun Belediyesi çalışanlarının sendikal örgütlenme mücadelesine destek vermeye devam edeceklerini belirterek, sürecin sonunda kazananın işçiler olması temennisinde bulundu.

 

 


2
Bir Yorum Yazın
Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.