Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu

Giresun’un en önemli geçim kaynağı olan fındığı tehdit eden kahverengi kokarcaya karşı, Keşap ilçesinde çevre dostu ve sürdürülebilir “biyolojik mücadele” seferberliği başlatıldı. Fındık Araştırma Enstitüsü laboratuvarlarında üretilen samuray arıları, düzenlenen törenle Düzköy’de doğaya salındı.

Tarım alanlarında ciddi verim kayıplarına yol açan kahverengi kokarca istilasına karşı kimyasal ilaçlamanın ötesinde, doğayı koruyan çözüm yolları devreye alındı. Keşap ilçesinde hayata geçirilen proje kapsamında, zararlının yumurtalarını parazitleyerek çoğalmasını engelleyen “samuray arıları”, uzman ekiplerce doğal yaşam alanlarına bırakıldı.
ÖNEMLİ İSİMLER SAHADA BULUŞTU
Keşap Düzköy’de gerçekleştirilen salım programına; Keşap Kaymakamı Selin Sarı, Keşap Belediye Başkanı Tuncay Muhammet Arışan, Giresun İl Tarım ve Orman Müdürü Mustafa Ensar Yılmaz, Ticaret Borsası Başkan Yardımcısı Ünal Şensoy, Fındık Araştırma Enstitüsü’nden Dr. Ebru Gümüş, Keşap İlçe Tarım ve Orman Müdürü Hüseyin Özkaya ile çok sayıda kurum amiri ve üretici katıldı.

“DOĞAL DENGEYİ KORUYARAK MÜCADELE EDİYORUZ”
Programda söz alan yetkililer, samuray arılarının kahverengi kokarca ile mücadelede en etkili doğal silahlardan biri olduğunu vurguladı. Kimyasal yöntemlerin aksine ekosisteme zarar vermeyen bu uygulama ile zararlı popülasyonunun kontrol altına alınması ve fındık üretiminde yaşanan kayıpların minimize edilmesi hedefleniyor.
MÜCADELE DÜZKÖY VE KILIÇLI İLE GENİŞLEYECEK
Keşap İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü teknik ekiplerinin gerçekleştirdiği titiz saha analizleri sonucunda, samuray arılarının en verimli olacağı lokasyonlar belirlendi. Düzköy ile başlayan salım sürecinin, önümüzdeki günlerde Kılıçlı köyünde de devam edeceği ve ilçenin genelinde geniş bir alana yayılacağı bildirildi.
Karadeniz Bölgesi’nin “yeşil altını” fındığı tehdit eden bu zararlıya karşı başlatılan biyolojik mücadele, üreticiler tarafından da memnuniyetle karşılandı. Uzmanlar, doğaya salınan bu faydalı arıların, uzun vadede fındık bahçelerinde doğal dengeyi yeniden tesis etmesini beklediklerini ifade etti.
2