Adana
Adıyaman
Afyon
Ağrı
Aksaray
Amasya
Ankara
Antalya
Ardahan
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bartın
Batman
Bayburt
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Düzce
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Iğdır
Isparta
İstanbul
İzmir
Kahramanmaraş
Karabük
Karaman
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırıkkale
Kırklareli
Kırşehir
Kilis
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Mardin
Mersin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Osmaniye
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Şanlıurfa
Şırnak
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Uşak
Van
Yalova
Yozgat
Zonguldak
Giresun Fındık Araştırma Enstitüsü’nün Kahverengi Kokarca ile mücadele projesi, üreticiler için umut oldu. Tekfındık üretimini tehdit eden zararlıya karşı geliştirilen biyolojik mücadele yöntemi, sektörde yeni bir dönemin kapısını aralıyor.
Karadeniz’de fındık üreticisinin kabusu haline gelen kahverengi kokarcaya karşı geliştirilen mantar temelli yöntem, zararlıyı doğal yolla yok etmeyi hedefliyor. Yeni biyolojik mücadele yöntemi üreticiye umut verdi.
Giresun Fındık Araştırma Enstitüsü, tarım zararlısı kahverengi kokarcayla mücadele kapsamında 300 bin samuray arısını doğaya salmaya hazırlanıyor. Bayram tatilinde bile ara vermeden sürdürülen üretim çalışmaları meyvesini vermeye başladı.
Tarım ve Orman Bakanlığı, Giresun Valiliği, TOBB ve Giresun Ticaret Borsası iş birliğiyle gerçekleştirilen toplantıda, fındık üretimini tehdit eden kahverengi kokarca zararlısına karşı alınacak önlemler masaya yatırıldı.
CHP Giresun Milletvekili Elvan Işık Gezmiş, kahverengi kokarcanın Karadeniz Bölgesi'nde hızla yayıldığını ve bölgenin doğası ile tarım ürünlerine büyük zarar verdiğini belirtti.