Geleneksel çocuk oyunları öğrenmeyi kolaylaştırıyor

Çocukların fiziksel, motor, dil, bilişsel ve sosyal-duygusal gelişimi için oyun oynamaya ihtiyaçları vardır. Oyun oynayan çocuklar, içinde bulundukları dünyayı keşfedip kendi bilgilerini kendileri inşa etmektedirler. Bu nedenle, oyunla öğretim yaklaşımına ilgi giderek artmaktadır.

Geleneksel çocuk oyunları öğrenmeyi kolaylaştırıyor
MOBİL REKLAM ALANI
Yayınlama: 17.08.2024
15
A+
A-

Oyunlar, çocukların bilişsel, duyusal, psikomotor ve sosyal yönlerini geliştirmekte hem bilgi ve zekalarını hem de

fiziksel ve toplumsal gelişimlerini olumlu yönde etkilemektedir. Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Doç. Dr. Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz ve Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Dr. Öğr. Üyesi Tuğba Baran Kaya ve Trabzon Üniversitesi  Fatih Eğitim Fakültesi’nden Prof. Dr. Selahattin Arslan’a ait Geleneksel Çocuk Oyunlarının Matematik Öğretiminde Kullanılmasına İlişkin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri” adlı makalede, çocuk oyunlarının matematik öğretiminde etkisini görmek için öğretmen adayları ile durum çalışması yapıldı.

Çalışmada, öğretmen adayları tarafından matematiğin semboller ve

kurallarının tek tip ve tutarlı olması, anlamların sembol sıralamasından etkilenmesi, kodlama ve kod çözümü gerektirmesi gibi özellikler öğretme ve öğrenme konusunda öğrencileri zorlamadığı belirtildi. Bu nedenle, matematiği etkili bir şekilde öğrenmenin en temel yollarından biri oyun oynamak olduğu ve geleneksel oyunların da öğretim sürecinin aracı olarak kabul edildiği vurgulandı. Çalışmaya katılan aday öğretmenlerden biri, BOP, sıçratan top, yumurta yarışı, adamın gözü gibi geleneksel oyunların matematik öğrenmede önemli olduğunu belirtti. Örneğin, BOP isimli Ordu yöresine ait oyunda, çocuklar 100’e kadar altışar, yedişer, sekizer ve dokuzar sayıları ritmik bir şekilde sayılmaktadır. Bu oyun, çocuğun soyut kavramlar içeren matematiği somutlaştırmasını kolaylaştırmaktadır.

Yapılan çalışma, oyunların somutlaştırmayı, yaşantı yoluyla öğrenmeyi ve çocukların gelişimini sağlamayı desteklediğini gösterdi. Geleneksel çocuk oyunlarının öğrenme ortamlarında etkili bir biçimde kullanılabilmesi için öğretmen adaylarıyla uygulamalar yapılması ve bu uygulamalar sırasında öğretmen adaylarının tasarım ve uyarlama sürecinde aktif rol almaları gerektiği ortaya konuldu. (Bilimin Kamusal İletişimi (bil-ki) TÜBİTAK 1001, proje no:123K063)

MUHABİR: TÜLİN ERSOY

MOBİL REKLAM ALANI