Hindistan’a yönelik fındık ihracatının artırılması amacıyla Ticaret Bakanlığı’nın desteğiyle Karadeniz ve İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birlikleri tarafından yürütülen tanıtım projesi hız kesmeden devam ediyor.
Proje, Yeni Delhi Büyükelçiliği’nde düzenlenen resepsiyonla başladı ve Eylül ayından itibaren festival sezonunda çeşitli etkinliklerle sürdürüldü.
Başta Diwali olmak üzere Hint kültürünün önemli festivallerinde, kuruyemiş ve tatlıların geleneksel hediyeleşmelerdeki yeri göz önünde bulundurularak Türk fındığının bu kültürün bir parçası haline gelmesi hedefleniyor.
HALDIRAM İLE ÖNEMLİ İŞBİRLİĞİ
Tanıtım faaliyetlerinin en dikkat çekici çalışması, Hindistan’ın önde gelen çerez ve şekerleme markalarından Haldiram ile yapılan ortak promosyon etkinliği oldu. Haldiram’ın 22 mağazasında, 8 farklı geleneksel Hint tatlısının fındıklı versiyonları geliştirildi ve özel etkinliklerle tanıtıldı. Açılış törenine Yeni Delhi Büyükelçisi Fırat Sunel de katıldı. Bu promosyonun, 15 Ekim – 25 Aralık 2024 tarihleri arasında Türk fındığının bilinirliğini artırması bekleniyor.
SAĞLIK UZMANLARINA BİLGİLENDİRME
Fındığın sağlığa faydalarının vurgulanması amacıyla Udaipur şehrinde 28-29 Eylül 2024 tarihlerinde düzenlenen AICNU 2024 etkinliğine sponsor olunarak 750 diyetisyene Türk fındığının günlük beslenmedeki avantajları anlatıldı.
LE CORDON BLEU’DA SEMİNER
Dünyaca ünlü aşçılık okulu Le Cordon Bleu’nun Gurgaon kampüsünde Hintli öğrencilere Türk fındığının mutfaktaki kullanımı ve besin değerleri hakkında seminer düzenlendi.
SOSYAL MEDYA ETKİNLİKLERİ
Gastronomi alanında 1,8 milyon takipçisi bulunan Hindistan’ın ünlü sosyal medya fenomeni Neha Deepak Shah ile işbirliği yapılarak, Türk fındığı tarifleri YouTube ve Instagram üzerinden milyonlarca kişiye ulaştırıldı.
2027 SONUNA KADAR SÜRECEK
Tanıtım projesinin, Türk fındığını Hindistan’ın en büyük pazarlarından biri haline getirme amacıyla 2027 yılı sonuna kadar devam etmesi planlanıyor.