Giresun Üniversitesi Engelsiz Üniversite Birimi, görme kayıplı bireylerin eğitim süreçlerinde karşılaştıkları engelleri azaltmak ve eşit fırsatlar yaratmak amacıyla örnek bir projeyi hayata geçirdi.
“Okuyucu-İşaretleyici Eğitimi” adı altında düzenlenen programda, 12 gönüllü öğrenci görme kaybı bulunan bireylerin sınav süreçlerinde destek sağlamak için özel bir eğitim aldı.
HAK TEMELLİ YAKLAŞIM VE ERİŞİLEBİLİRLİK DÜZENLEMELERİ
Eğitim, çevrimiçi olarak 2 Kasım 2024 tarihinde Dr. Öğr. Üyesi Halil İbrahim Çakır’ın koordinasyonunda gerçekleştirildi. Program kapsamında, görme kaybı ve türleri, eğitsel düzenlemeler ve sınav süreçlerine yönelik hak temelli yaklaşımlar ele alındı. Katılımcılar, görme kayıplı bireylerin ihtiyaçlarını anlamaya yönelik kapsamlı bilgiler edindi ve bu alanda gerekli erişilebilirlik düzenlemelerini nasıl uygulayacakları konusunda bilgilendirildi.
TEORİK BİLGİDEN PRATİĞE
Eğitimde edinilen bilgilerin pekiştirilmesi amacıyla gönüllü öğrenciler süeprvizör eşliğinde gerçek sınav uygulamalarında görev aldı. Görme kayıplı bireylere okuyucu ve işaretleyici olarak destek veren öğrenciler, bu süreçte yaşadıkları deneyimleri raporlayarak değerlendirme sürecine katkıda bulundu. Program sonunda, gönüllüler 17 Aralık 2024 tarihinde katılım belgelerini teslim aldı.
EĞİTİM PROGRAMININ ÖNEMİ VE ETKİSİ
Bu eğitim programı, sadece bir gönüllülük projesi olmanın ötesine geçerek, hak temelli bir erişilebilirlik anlayışını yaygınlaştırmayı amaçladı. Engelsiz Üniversite Birimi, bu girişimle, üniversite büyesinde daha kapsayıcı bir eğitim ortamı yaratılmasına katkı sağladı. Aynı zamanda, gönüllü ağını genişleterek erişilebilirlik alanında diğer eğitim kurumlarına örnek olacak bir model sundu.
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ’NİN ENGELSİZ VİZYONU
Giresun Üniversitesi, Engelsiz Üniversite Birimi’nin öncülüğünde gerçekleştirdiği bu proje ile eğitimde fırsat eşitliği ilkesine olan bağlılığını bir kez daha gösterdi. Üniversite, bu tür projelerle özel gereksinimli bireylerin eğitim yaşamlarını desteklemenin yanı sıra, toplumda farkındalık yaratmayı ve erişilebilirlik standartlarını artırmayı hedefliyor.
Görme kayıplı bireylerin sınav süreçlerine yönelik bu kapsamılı eğitim programı, hem katılımcı öğrenciler hem de faydalanıcı bireyler için değerli bir deneyim oldu. Giresun Üniversitesi, bu tür projelerle hak temelli yaklaşımlarını güçlendirmeye ve engelsiz bir eğitim ortamı yaratmaya kararlılıkla devam edeceğini vurguluyor.