Algoritma geliştirme ve problem çözme becerilerini kazandıran kodlama, bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle hayatımızda vazgeçilmez bir hale geldi.
Eğitim müfredatlarında da ders olarak yer almaya başlayan kodlama, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları problemleri çözme, kendilerini ifade etme ve üretkenlik gibi birçok beceriyi destekledi.
Son yıllarda bilgi-işlemsel becerilerin gelişmesi ile kodlama ve programlama eğitim müfredatlarında daha fazla yer bulmaya başladı. Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nden Doç. Dr. Mustafa Serkan Abdüsselam ile Prof. Dr. Mustafa Uzoğlu’na ait “Ortaokul Öğrencilerinin Kodlamaya Karşı Tutumlarının Farklı Değişkenlere Göre Araştırılması” adlı çalışmada, öğrencilerin kodlamaya karşı tutumları incelendi. Araştırmada, kodlama tutum ölçeği kullanılarak öğrencilerin kodlama dersleri, etkinlikleri ve projelerine karşı olumlu veya olumsuz duyguları ölçüldü.
KODLAMA BAŞARIYI ARTIRIYOR
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi’nde yayınlanan çalışmada, ortaokul öğrencilerinin kodlamaya yönelik tutumlarının cinsiyete göre farklılık gösterdiği, erkek öğrencilerin daha yüksek puan aldığı belirlendi. Ayrıca, kişisel bilgisayar kullanım süresinin teknolojiye yönelik tutumu olumlu etkilediği ve erken yaşta bilinçli bilgisayar kullanımının desteklenmesi gerektiği vurgulandı. Ailelere ve öğretmenlere, cinsiyet ayrımı yapmadan öğrencileri bilgisayar kullanmaya teşvik etmeleri önerildi. Çalışmada, kodlama uygulamalarının öğrencilere problem çözme, ifade etme, iş birliği, iletişim, üretkenlik ve liderlik gibi beceriler kazandıracağı belirtildi.
EĞİTİM MÜFREDATINDA YENİ DERS: ROBOTİK KODLAMA
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından ortaokul öğrencilerinin eğitim müfredatına “Robotik Kodlama Dersi Öğretim Programı” dersi eklendi. Yeni eklenen bu ders ile öğrencilerin öğretmenleri ve ders materyalleri aracılığıyla algoritma geliştirme, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini kazanmalarını hedeflemektedir. Çocukların sürece aktif olarak katıldığı, yaparak ve yaşayarak öğrendiği, geliştirdiği örnek uygulamalar üzerinden gerçek yaşama aktarılma anlayışı esas alınmakta ve teori ile uygulamanın bir arada işlenmesi planlanmaktadır. (Bilimin Kamusal İletişimi (bil-ki) TÜBİTAK 1001, proje no:123K063)
MUHABİR: MERVE DİLMEÇ